قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری واقع در جنوب کشور ترکیه است. این کشور سومین جزیره واقع در دریا مدیترانه است. نام رسمی این کشور جمهوری ترک قبرس شمالی است.

ترکی استانبولی این کشور به نام Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti یا KKTC شناخته می شود. نیکوزیای شمالی پایتخت قبرس شمالی است که 50 هزار نفر جمعیت دارد.

در سال 1974 بعد از حمله نظامی ارتش ترکیه ، دولت این کشور شکل گرفته است. ترکیه و 13 کشور اروپایی، آسیایی و آمریکا با جمهوری ترک قبرس شمالی تجارت می کنند.

مهمترین شهرهای قبرس شمالی

نیکوزیا که پایتخت این کشور است، اما شهرهای مهم دیگری علاوه بر آن، در این کشور وجود دارد. به عنوان مثال: فاماگوستا (ماگوسا) ، گیرنه ، کایرنیا ، مورفو ، گونیلی ، لفکا و کایتریا.

آب و هوا قبرس شمالی دین ، زبان رسمی این کشور

آب و هوای قبرس معتدل مدیترانه ای است. تابستان ها در این کشور گرم و خشک و زمستان ها مدیترانه ای و بارانی هستند. متوسط 320 روز آفتابی در سال در این جزیره زیبا می باشد.

آداب و رسوم قبرس شمالی
آداب و رسوم قبرس شمالی

ریشه ترک استانبول بخش عمده ای از مردم این کشور را تشکیل می دهند. زبان این کشور ترکی قبرسی از لهجه ترکی استانبولی می باشد. دین قشر غالب مردم سنی مذهب است.

زندگی در قبرس شمالی

موقعیت این کشور برای فعالیت اقتصادی و شغلی مناسب می باشد. به همین دلیل قبرس شمالی مقصد افراد زیادی برای مهاجرت است. سواحل زیبا و آب و هوا مطلوب این کشور دلیلی است که افراد زیادی این کشور را برای تعطیلات انتخاب می کنند.

همچنین امنیت بالا در این کشور و وجود مدارس و دانشگاه های در سطح بین المللی، باعث شده که خانواده ها فرزند خود را برای تحصیل به این کشود بفرستند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
Verified by MonsterInsights